Towary Niebezpieczne ADR - RID - ADN - IMDG - ICAO / Bezpieczeństwo w transporcie i przemyśle BHP - ISO - SQAS / Doradztwo - Wydawnictwa - Szkolenia - Oprogramowanie

Ograniczenie w woj.śląskim Drukuj Email
16.11.2018.

W Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z dnia 8 października 2018 r. pod pozycją nr  6224 zostało opublikowane rozporządzenie Wojewody Śląskiego z dnia 8 października 2018 r. w sprawie wprowadzenia czasowego zakazu przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego.

Pragnę wyjaśnić, iż w związku z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej, na terenie Miasta Katowice, sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu, wprowadza się w dniach od 25 listopada 2018 roku do 17 grudnia 2018 roku w godzinach od 7:00 do 23 :00  zakaz przewozu towarów, o których mowa  w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2018r. poz. 169, z późn. zm) oraz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, z wyłączeniem autobusów.

 

Zakaz dotyczy:

1.   Drogi krajowej nr 79 na odcinku od węzła z droga krajową nr 86 (aleja W. Roździeńskiego – Drogowa Trasa Średnicowa) do skrzyżowania ulic: Chorzowskiej – Stęślickiego – Grundmana w Katowicach w obu kierunkach, łącznie z tunelem przebiegającym pod rondem im. gen. J. Ziętka.

2.   Al. W. Korfantego w Katowicach od ulicy Katowickiej do ronda im. gen. J. Ziętka w obu kierunkach.

 

 

OPIS OBJAZDU OBJĘTEGO ZAKAZEM ODCINKA DROGI KRAJOWEJ NR 79

 

1. Od strony Sosnowca w kierunku Chorzowa:

al. Roździeńskiego – ul. Murckowska (DK 86) – autostrada A4 – ul. Bocheńskiego – ul. Chorzowska

 

2. Od strony Chorzowa w kierunku Sosnowca:

ul. Chorzowska – ul. Bracka – ul. Bocheńskiego – autostrada A4 – ul. Murckowska (DK86) – al. Roździeńskiego

 
Interpretacje ADR Drukuj Email
05.11.2018.

Podczas posiedzenia grupy grupy roboczej WP 15 w dniach 6-9 listopada 2018 r pod obrady będą przekazane istotne z punktu widzenia polskiej praktyki dokumenty. Sa to:

1. wniosek o interpretację możliwości stosowania urządzeń elektrycznych takich jak telefony, tablety itp w kabinie pojazdów FL. temat jest interesujący pod względem DEO SENT. 

2. wniosek o klaryfikację znaczenia zwrotów „przewóz wewnętrzny” i „wewnętrzna dystrybucja” w związku ze zwolnieniem 1.1.3.6 ADR. 


3. wniosek nieformalny w zakresie stosowania przepisów o nadzorze (dział 8.5 ADR).

Prowadzona będzie także dyskusja w zakresie używania pojazdów elektrycznych do przewozu towarów niebezpiecznych.

Będziemy Państwa informować na bieżąco w naszych wydawnictwach.


 
Nowa Strona Umowy ADR Drukuj Email
03.11.2018.
Z diem 18 października 2018 roku do rodziny państw stosujących ADR dołączyła Nigeria. Serdecznie witamy!
 
Praktyka TDT Drukuj Email
01.10.2018.

W związku z postępowaniem skargowym odnośnie praktyki TDT w zakresie wymagania spełnienia specjalnych warunków wobec cystern „ADR”  używanych do przewozu towarów niebezpiecznych prosimy wszystkich, którzy spotkali się z utrudnieniami w tym zakresie o kontakt z redakcją  - mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć


 
Odzyskaj Pieniądze z Tytułu Kar za przeważenie nacisków na osie! Drukuj Email
29.09.2018.
Przekazujemy informcję o inicjatywie m/d/r/k w zakresie odzyskiwania kar z tytułu przekroczeń naciski na osie.

Szanowni Państwo

Od 2012 roku walczymy o uznanie, że Polska jest zobowiązana do uznawania nacisku na osie w wysokości 11.5 ton na wszystkich drogach służących do przewozu towaru.
Złożyliśmy w tym celu w imieniu jednego z naszych klientów skargę do Komisji Europejskiej, która stała się podstawą procesu przed Trybunałem. 
W ramach tego postępowania wystąpiono o stanowisko Rzecznika Generalne Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
W dniu 26 września br sędzia Yves Bot przyznał rację Komisji Europejskiej w toczącym się postępowaniu o naruszenie przez Rzeczpospolitą Polskę prawa unijnego gwarantującego swobodny ruch pojazdów ciężarowych o nacisku na oś do 11.5 tony. 
Postępowanie przed Trybunałem nie zakończyło się jeszcze, ale dotychczas nie zdarzyło się, by trybunał zaprzeczył stanowisku rzecznika.
Oznacza to, że jest przesądzonym iż uznano, że Polska złamała prawo a zatem wszelkie kary za przeważenie nacisków na osie nie wyższych niż 11.5 tony są bezprawne.
Proponujemy zatem powierzenie nam odzyskania Waszych pieniędzy nałożonych na Was w ciągu ostatnich 10 lat z tytułu nacisków na osie.
Podejmiemy się zadania bez żadnych wstępnych kosztów.
Jeśli chcecie Państwo odzyskać zapłacone kary prosimy o skontaktowanie się z nami i przekazanie skanu ostatniej decyzji i dowodu zapłaty.

Zapraszamy!
Marek Różycki



 
Polska łamie prawo unijne Drukuj Email
29.09.2018.

Rzecznik Generalny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej sędzia Yves Bot przyznał rację Komisji Europejskiej w toczącym się postępowaniu o naruszenie przez Rzeczpospolitą Polskę prawa unijnego gwarantującego swobodny ruch pojazdów ciężarowych o nacisku na oś do 11.5 tony. Polskie prawo zabrania im ruchu na ponad 96% naszych krajowych dróg i wymaga posiadania zezwoleń.

Po skierowaniu skarg do Komisji Europejskiej w 2012 roku udało się doprowadzić do tego, że Główny Inspektor Transporty Drogowego przyjął zasadę, by nie nakładać kar, gdy nacisk na oś przekracza dane dla drogi, ale nie przekracza 11.5 tony. Po wyborach, dobra zmiana uznała ta regulację za niezgodną z polską racja stanu.

Skarga została zatem skierowana do trybunału, ten zaś przed ostatecznym rozstrzygnięciem wystąpił do Rzecznika Sprawiedliwości. Rzecznik stwierdził miedzy innymi:


„Dostęp do całej sieci dróg w Polsce jest ograniczony w warunkach sprzecznych z zasadą ustanowioną w art. 3 dyrektywy 96/53.”


„Ograniczając ruch pojazdów silnikowych, których nacisk osi napędowej wynosi 11,5 tony, do dróg stanowiących część transeuropejskiej sieci transportowej i do niektórych innych dróg krajowych oraz poddając ruch tych pojazdów na innych drogach publicznych systemowi specjalnych zezwoleń, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom, które na niej ciążą na mocy art. 3 i 7 dyrektywy 96/53 łącznie.”


„Nakładając na przedsiębiorstwa transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń umożliwiających poruszanie się po niektórych drogach publicznych, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na podstawie przepisów art. 3 i 7 dyrektywy 96/53 łącznie, w związku z pkt 3.1 i 3.4 załącznika I do dyrektywy 96/53.”


A zatem teraz czas na ruch polskiego rządu. Albo dopuści ruch z pojazdami o nacisku 11.5 tony na oś na wszystkich drogach albo ... co gorsze, można będzie postawić zarzut, że Polska źle wykorzystała fundusze na modernizację sieci drogowej.

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 14 z 437

BEZPŁATNY BIULETYN

Zapewnij sobie od teraz otrzymywanie bezpłatnych biuletynów z naszej witryny!
Imię:
Email:


LOGOWANIE






Nie pamiętam hasła!
Konto? Zarejestruj mnie!

WSPÓŁPRACUJĄ Z NAMI

forumtransportu.jpg
© 2018 WORTAL WIEDZY ADR, RID, BHP, GSA, IMDG, ADN, SDS, ISO, SQAS